Newsmax Issues Retraction and Apology for 2020 Election Coverage – Mother Jones

Newsmax, the far-right news outlet that boosted the Trump campaign’s false claims of 2020 election rigging, admitted on Friday that there was “no evidence” that an executive at Dominion Voting Systems had tampered with election results.

The statement was part of a settlement in the defamation lawsuit against Newsmax and a number of other Trump allies and conservative news outlets brought by top Dominion employee Eric Coomer. In the aftermath of the 2020 campaign, Newsmax repeatedly aired claims that Coomer had manipulated electronic voting records in favor of Biden.

The Newsmax statement admitted the company had found no evidence that Coomer interfered with the election or that he “participated in any conversation with members of ‘Antifa.” It went on, “Many of the states whose results were contested by the Trump campaign after the November 2020 election have conducted extensive recounts and audits, and each of these states certified the results as legal and final.”

Source: Newsmax Issues Retraction and Apology for 2020 Election Coverage – Mother Jones