L’arte di Martin Scorsese

t’s hard to say what Martin Scorsese’s best film is . I can tell you which is my favorite, the one I am most fond of “sentimentally” speaking. Well, it’s Out of Hours : a film where a lot of weird things happen seamlessly in the New York night. And about a novel that I really like, Henry Miller’s Tropic of Cancer .

I also remember what the first Scorsese film I saw was. It was actually an episodic movie and we rented it in a video store with our middle school friends: it was New York Stories . Seeing it after many years made me realize how our perspectives change over time, and in fact I noticed several things that I didn’t notice at first glance.

The Room

Uno dei registi del quale ho visto il maggior numero di film è Martin Scorsese. E mi piacciono quasi tutti.

È difficile dire quale sia il miglior film di Martin Scorsese. Posso dirvi qual è il mio preferito, quello cui sono più affezionata “sentimentalmente” parlando. Be’, è Fuori orario: una pellicola in cui accadono un sacco di cose strane senza soluzione di continuità nella notte newyorkese. E in cui si parla di un romanzo che mi piace molto, Tropico del Cancro di Henry Miller.

Mi ricordo anche quale sia il primo film di Scorsese che ho visto. In realtà era un film a episodi e con le amichette della scuola media lo affittammo in videoteca: era New York Stories. Vederlo dopo molti anni mi ha fatto rendere conto di come le nostre prospettive cambino con il tempo, e infatti ho notato diverse cose che alla prima visione…

View original post 69 more words