‘Russia Today’ scabs are reportedly propping up Belarusian state TV after hundreds walked off the job in protest

According to a new report by the news outlet RBC, Belarus’s National State TV and Radio Company is leaning on Russian state journalists — especially staff from Russia Today — to maintain operations after hundreds of employees walked off the job to protest against police brutality and censorship following Alexander Lukashenko’s most recent re-election. Former and current staff told RBC that the loss of many technical workers (camera operators, video engineers, lighting technicians, and so on) threatened to paralyze work at Belteleradio, which controls several different TV networks, six of which broadcast original content. RBC’s sources say Russia Today is now even preparing its own segments for Belteleradio networks, where the news coverage has suddenly embraced a conspiratorial tone similar to RT’s own reporting.