RT, Sputnik and the new Russian war

News outlets funded directly or indirectly by the Kremlin have one objective and one objective only, admits repeatedly Margarita Simonovna Simonyan, the influential editor-in-chief of the Russian broadcaster RT and Rossiya Segodnya, the government-controlled agency which runs the Sputnik multimedia platform. Her work philosophy was made patently clear in a recent interview with the television program Pravo Znat in which she described her idea of the new world order as “alternative reality.”

Seguir leyendo.